11 mars 2012

Avlösning -tack
Idag kändes det verkligen som en skänk från ovan då vår avlösare kom över tröskeln. Tror J kände likadant. Hon har en sådan lugn aura omkring sig. Alltid så tålmodig. De satt båda i soffan helt stilla och lugnt en lång stund. 


J och jag var precis innan hon kom inne i väldig ilska och oenighet. Han var just portad från badrummet efter att han gång på gång gått ur badet för att ta ner alla handdukar och kläder och lägga i en stora högar på blöta badrumsgolvet. För att få fortsätta med badet krävde jag att han hängde upp alla saker efter sig. Naturligtvis med min hjälp. Efter mycket motstånd blev detta gjort och han fick återgå till badet. Hann bara ut och vända... Hörde åter att han rumsterade runt i badrummet. Han är SÅ snabb. Denna gång var alla blöta fothanddukar, en rinnande tvålkopp med tillhörande tvål, pumptvålen samt pyjamasen intryckt i badrumsskåpet. Då dessa saker åter var på plats och golvet åter torkat gavs en ny chans. Efter att samma procedur åter upprepats var det efter stora protester från J färdigbadat.


Tack och lov rinner ilskan av en så snart han gosar och nosar in sig. Han kan vara så gosig, sammetslen och nära att man inte kan förstå att man nyss varit så arg. Världen goding är han. Men så envis och ihärdig. Han tycker nog samma om mig -och jag förstår honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar